Demaertelaere-dewaele

Administratie uitbesteden is voordelig

Het kost altijd ontzettend veel tijd om alle administratie op orde te krijgen. Veel zzp’ers en kleine bedrijven zouden zich liever willen focusen op de producten die ze verkopen en de diensten die ze leveren. Ook op scholen kost het heel veel tijd op alle presentielijsten door te nemen. De administratie van een bedrijf is nog veel tijdrovender; Alle patiënten of klanten moeten genoteerd worden in een systeem.Tegenwoordig wordt de meeste administratie online gedaan. Dit scheelt al veel in tijd vereleken met oude mappen en notaties. Werknemers zijn echter nogsteeds een aantal uur kwijt aan het bijhouden van de administratie. Dit kost veel geld omdat werknemers zich op dat moment niet bezig kunnen houden met andere werkzaamheden en administratie kan erg verwarrend zijn. Ook als er fouten worden gemaakt in de administratie kan dit grote gevolgen hebben.

Het kan dus verstandig zijn om de administratie uit te besteden aan een extern bedrijf. Dit bedrijf zal dan bijvoorbeeld bijhouden hoeveel een werknemer gewerkt heeft en zal de salarisadministratie bijhouden. Je kunt zelf aangeven welke taken een bureau het beste over kan nemen. Niet alle werkgevers zijn nog overtuigd dat salarisverwerking door een ander bedrijf gedaan kan worden. Hieronder zal uitgelegd worden hoe dit in zijn werk gaat.

Salarisverwerking gebeurt tegenwoordig vooral online. Door gebruik te maken van het systeem van de externe partij kunnen werknemers gemakkelijk hun uren invullen. Hier hoeven ze vervolgens verder niets mee te doen. Om ervoor te zorgen dat de loonservice soepel verloopt, is het belangrijk dat er regelmatig contact is tussen de werkgever en het loonbedrijf. Op deze manier kunnen onduidelijkheden snel worden besproken. Daarnaast kan er afgesproken worden wanneer de werknemers uitbetaald krijgen en of dit in termijnen of per jaar gebeurt. Het is belangrijk dat je een goed gevoel hebt bij het gekozen bureau en dat je het bedrijf vertrouwt met alle gegevens.

http://www.cbbs.nl/